Hoe werkt het?

Stichting FSC Garantiefonds staat – zonder extra kosten voor de reiziger –  garant dat het reeds betaalde deel van de reissom terugbetaald wordt wanneer de scheepseigenaar in financieel onvermogen komt. Dit kan zijn voor het begin van uw reis, maar ook tijdens uw verblijf aan boord.

Daarnaast garandeert Stichting FSC Garantiefonds dat de terugreis van de reiziger uitgevoerd zal worden, wanneer de scheepseigenaar halverwege de reis door financieel onvermogen hiervoor geen zorg meer kan dragen.

Door Stichting FSC Garantiefonds gegarandeerd zijn uitsluitend reisovereenkomsten die als pakketreis kunnen worden aangemerkt, omdat ze minimaal uit twee elementen bestaan van vervoer, accommodatie en overige toeristische diensten. Overeenkomsten uitsluitend betreffende vervoer of accommodatie zijn uitgesloten.

Stichting FSC Garantiefonds behandelt geen klachten, wanneer u vindt dat uw reis niet goed uitgevoerd is door de scheepseigenaar. Deze kunt u eerst via uw boekingskantoor / reisagent proberen op te lossen. Wordt de klacht niet naar uw tevredenheid opgelost, kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Waterrecreatie.

De garantieregeling vindt u hier:
Garantieregeling